طرح بیمه رایگان ۷ میلیون خانوار در دستور کار مجلس-راهبرد معاصر
پشتیبانی نمایندگان مجلس از عملکرد قوه قضائیه بازار داغ انتشار نظرسنجی‌های جعلی در ایام انتخابات و احضار برخی از جاعلان فرمانده کل ارتش: نهضت ساخت مسکن کارکنان ادامه دارد وزیر کشور: آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است قالیباف: تحریم‌ها کاغذپاره نیست معضل است و حلش می‌کنم واکنش نمایندگان به گزارش خاندوزی درباره وضعیت اقتصادی استفاده از کاروان تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ممنوع است اوجی: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت سیزدهم تکمیل شد رهبر انقلاب: نامزدها از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند رئیس جمهور بعدی مانند شهید رئیسی دغدغه خدمت داشته باشد مخبر: حکمرانی بدون توجه به بخش سلامت میسر نمی‌شود ثبت کمترین میزان بیکاری ۱۸ سال اخیر در دولت رئیسی دیدار مسئولان دستگاه قضا تا دقایقی دیگر با رهبر انقلاب گزارش خاندوزی به نمایندگان درباره حمایت از اشتغال پایدار

طرح بیمه رایگان ۷ میلیون خانوار در دستور کار مجلس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ما تصمیم داریم که بیمه همگانی را راه اندازی و حدود هفت میلیون خانوار بدون بیمه را با منابع دولت بیمه کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 28
کد خبر: ۷۵۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ما تصمیم داریم که بیمه همگانی را راه اندازی و حدود هفت میلیون خانوار بدون بیمه را با منابع دولت بیمه کنیم.

مجتبی رضاخواه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: برای رسیدگی به معیشت مردم برنامه های مختلفی در کمیسیون تلفیق مطرح و بررسی شده است.

وی تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر حذف ارز رانتی را در راستای حمایت از معیشت مردم خواند و گفت: منابع درآمدی حاصل از حذف این رانت، صرف کمک به معیشت مردم و تولید خواهد شد.

رضاخواه یادآور شد: یکی از نکاتی که تاکنون مد نظر نبوده و در کمیسیون مطرح شد اینکه مبلغ یارانه می تواند متغیر باشد؛ به این مفهوم که در صورت افزایش نرخ ارز و منابع درآمدی حاصل از آن برای دولت و افزایش قیمت کالاها، مبلغ یارانه ها نیز افزایش پیدا کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت این کار آماده است یا خیر؟ گفت: اگر قرار به پرداخت نقدی این یارانه باشد که زیرساخت خاصی لازم نیست و اگر هم قرار به اعطای کارت اعتباری باشد بانک مرکزی آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی همچنین در رابطه با پرداخت یارانه به هر کد ملی (یارانه بنزین) اظهار کرد: این موضوع در حد پیشنهاد در کمیسیون تلفیق مطرح شد اما به دلیل نبود منابع هنوز رأی نیاورده است اما اگر این اتفاق بیفتد قطعاً گامی در جهت حمایت از عموم مردم کشور خواهد بود.

رضاخواه با بیان اینکه ما برای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان تکالیفی را منظور کردیم، گفت: برآورد ما این است که از تکالیفی که بر عهده این ارگان های عمومی گذاشته شده و همچنین با استفاده از امکاناتشان حدود یک میلیون شغل ایجاد شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه به موضوعی که هنوز قطعی و رسانه ای نشده اشاره کرد و گفت: ما تصمیم داریم که بیمه همگانی را راه اندازی و حدود هفت میلیون خانوار بدون بیمه را با منابع دولت بیمه کنیم که این کار کمک زیادی به اشتغال و ارائه خدمات درمانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده